Nietolerancja laktozy i glutenu

Jak rozpoznać?

Nietolerancja laktozy i glutenu

Nietolerancje pokarmowe chociaż zdarzają się coraz częściej niestety nie zawsze pozostają rozpoznane. Alergie i nietolerancje kojarzyć się mogą jedynie z dzieciństwem aczkolwiek prawdą jest, że są niesamowicie powszechne również u osób dorosłych.

Pamiętajmy o tym, że nietolerancja pokarmowa może być przejściowa i jej objawy mogą być o różnym nasileniu. Na szczęście posiadamy szereg narzędzi, które łagodzić mogą jej objawy i znacznie poprawiać komfort życia. W przypadku leczenia objawów najważniejszym zadaniem jest przestrzeganie ścisłej, eliminacyjnej diety.

Objawy nietolerancji i glutenu

• Bóle brzucha
  • Zbyt duża ilość gazów
  • Biegunki
  • Wzdęcia
  • Nudności
  • Wymioty
  • Przelewanie się w brzuchu – w przypadku nietolerancji laktozy.
  • Bóle głowy, złe samopoczucie, pieczenie w brzuchu – w przypadku nietolerancji glutenu.

Jak zdiagnozować nietolerancję ?

W przypadku podejrzewania u siebie nietolerancji glutenu czy laktozy warto wykonać badanie krwi oznaczające wybrane przeciwciała.

dietetyk bytom
dietetyk chorzów

Jak sobie radzić?

LECZENIE

Głównym punktem leczenia nietolerancji pokarmowych jest przestrzeganie ścisłej, eliminacyjnej diety. W związku z tym, iż jest to dieta eliminacyjna wymaga wykluczenia z diety pewnych składników pokarmowych / produktów. Istnieje więc konieczność odpowiedniej podaży innych, zamiennych składników pokarmowych oraz dopilnowanie by dieta nie doprowadzała do powstawania groźnych niedoborów. Warto skorzystać z porady dietetyka by nasza dieta pomimo eliminacji dostarczała nam wszelkich niezbędnych składników pokarmowych dla właściwego funkcjonowania całego organizmu.

dieta bytom

Pomoże specjalista

Zapraszam do KONSULTACJI

Prowadzę wiele pacjentów z nietolerancją. Jeżeli poszukujesz specjalisty, który pomoże Ci poprawić swój komfort życia – zapraszam do kontaktu.

Mój gabinet znajduje się w Bytomiu, ale dojeżdżam także do pacjenta w Chorzowie, Katowicach oraz na terenie  województwa śląskiego.